کد مطلب:1970
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:21
افرادي كه عقايد انحرافي مثلا صبر در مقابل عطسه دارند, اگر خلاف عقيدهء خود عمل كنند, به همان گرفتاري دچار مي شوند؟ در مورد عقايد نيك چگونه است ؟
حكومت اسلامي به معناي واقعي كلمه شايد در هيچ زماني نبوده است , چون بر فرض حاكم اسلامي پيامبر(ص ) يا اميرالمؤمنين باشد, اما تمامي كارگزاران آنان پاكي و تقوا نداشته اند و گاهي افراد بدي از آب درمي آمدند, همان طور كه در حكومت اميرالمؤمنين (ع ) نقل شده است .
اين كه مي گويند حكومت اسلامي است , به اين معنا است كه اصول اسلام و احكام شرعي اسلامي تا آن جا كه مقدوراست , اساس كار مسئولان باشد. اما مهم اين است كه مجريان و مسئولان تا چه مقدار عادل و با تقوا و پاي بند به آن اصول باشند و چه مقدار دلسوز مردم باشند. هر حكومتي گر چه داراي اساس و شالودهء محكم و خوب باشد, تامجريان پاك و عادلي كه دلسوز مردم باشند و از خدا و عذاب اخروي بترسند, نداشته باشد, مفاسد و خطاها فراوان خواهد بود.
شرط در تحقق حكومت اسلامي اين است كه مجريان آن عادل و خدا ترس باشند. در زمان ما شالودهء حكومت , قانون اساسي است كه از استحكام خاصي برخوردار است و از نظر اسلامي مطابق با عقايد و مباني قرآني است . نيز در رأس حكومت اشخاصي مانند امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب و افرادي پاك , دلسوز و عالم , فقيه , مدير, مدبر و سياستمدارهستند, اما بديهي است تا تمامي مسئولان حتي مسئولان ادارات و كاركنان دولت , دلسوز, پاك و با تقوا نباشند, كارلنگ مي ماند. رهبر سفارش مي كند, اصرار مي ورزد, ولي باز مي بينيم در برخي از جاها رشوه , كم كاري , بي انضباطي ,برخوردهاي ناصالح , اختلاس , دزدي و اسرافكاري مشاهده مي شود.
مقايسهء بين حكومت فعلي با حكومت معاويه و يزيد حاكي از عدم اطلاع از شخصيت معاويه و يزيد است . شالوده ءحكومت معاويه و يزيد بر شيطنت , مبارزه با پاكان و كشتن افرادي چون امام حسن (ع ), مالك اشتر, محمد بن ابي بكر,عمار ياسر, حجر بن عدي , ميثم تمار, امام حسين و ياران او, قتل عام مردم مدينه و حمله به خانهء خدا و كشتن مسلم بن عقيل و هاني بن عروه و ده ها نفر از خوبان كوفه بنا شده است . وانگهي معاويه و يزيد براي ريشه كن كردن اسلام سعي داشتند, نه براي ترويج اسلام . معاويه در جلسه اي كه در تاريخ ثبت شده است گفت : تا نام محمد را محو و دفن نكنم , آرام نمي گيرم !
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.